Forumindex Snillen Spekulerar
256 Dagar på ett år och 16 valörer i leken...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Bredbandsbolaget suger

 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Toomuch
Spambot


Registreringsdatum: 13 oktober 2006
Inlägg: 6555
Ort: Crimevillage

InläggPostat: 01 aug 2018 10:12:59    Rubrik: Bredbandsbolaget suger Svara med citat

Dom är helt otroliga vill bara varna för att använda dom. Jag har suttit i telefonkö över en timma bara idag. Det senaste är att suporten säger att jag måste kontakta avdelningen för att avsluta abonemang och den avdelningen säger att jag måste kontakta supportavdelningen för att få ett avslut.
Och ingen svarar på några frågor man ställer i mail...





Hej !
Tack för ditt mail!

Kommer du ihåg namnet då den agent som du talade med? Jag ser nämligen att du har ringt in idag men det saknas både en felanmälan och anteckning om ett beviljat direkt avslut.

I detta fall så kommer jag att lägga in ett direkt avslut åt dig då vi självklart måste hålla vad vi säger och efter som att ärendet har tagit så pass lång tid utan att du får den hjälp du behöver så är det
rättfärdigat.

Är det endast TVn som du önskar avslut på eller gäller det även bredbandet?

Du når vår kundsupport på telefonnummer 020 - 222 222, våra öppettider är vardagar 08 - 21 och helger 09 - 21

Jag önskar dig en trevlig dag!
Vänliga hälsningar

Robin
Telenor kundsupport
www.telenor.se
020 - 222 222




__________________________________________________________

Hej igen.

Nu har jag gjort en ordentlig felanmälan och den suportteknikern sa att jag absolut kunde få ett direktavslut. Jag citerar honom.

* Hur har du orkat med.

När jag nu ringer er för att avsluta så blir jag kopplad vidare och sen sitter jag 30 minuter och ingen svarar eller säger att det är telefonkö.

Kan någon berätta för mig hur jag ska göra för att bli av med er egentligen.

Vad har ert huvudkontor för adress eller ett kontor i Stockholm dit jag kan åka och få det här ur världen??

När får jag prata med någon lite högre upp?



INTE med vänliga hälsningar längre

Thomas








Från: supportarende@bredband.com <supportarende@bredband.com>
Skickat: den 24 juli 2018 20:49
Till:
Ämne: SV: Case ID:-Less på tv ström saknas

Hej !
Tack för ditt mail!

Vi har informerat dig om att vi inte kommer längre i en mailkonversation och att du behöver ringa in för att göra en ordentlig felanmälan.

Du når vår kundsupport på telefonnummer 020 - 222 222, våra öppettider är vardagar 08 - 21 och helger 09 - 21

Jag önskar dig en trevlig dag!
Vänliga hälsningar

Robin
Telenor kundsupport
www.telenor.se<http://www.telenor.se>
020 - 222 222




__________________________________________________________

Så du menar att den här mailkonversationen inte är ett påtalat fel??? Ni har ju mailet skrivit vad jag ska felsöka och jag säger att jag har gjort det.men felet kvarstod då.

Har inte du heller läst hela konversationen??


Den här konversationen påbörjades för över en månad sedan, och är inte ett mail där jag påtalar ett fel en felanmälan så undrar jag vad som krävs för att nå fram till er. och säg inte ringa för bevisligen så verkar inte det heller bli felanmälningar av det heller och personerna som jag ringer säger ju bara när det hoppar igång igen att ja nu fungerar det så jag kan inte skicka ut en tekniker.


2017 är länge vilken månad 2017 ?och varför om jag nu ringde er under 2017 kvarstår mina problem?



Också intressant att ni inte har någon historik från alla andra gånger jag har ringt och det stärker min anledning att inte ringa utan få allt på mail. Eller har jag fel?


Jag undrar också varför jag inte får svar på alla mina frågor i mailen jag skickar??








/Thomas



________________________________
Från: supportarende@bredband.com <supportarende@bredband.com>
Skickat: den 24 juli 2018 20:14
Till:
Ämne: SV: Case ID:-Less på tv ström saknas

Hej !
Tack för ditt mail!

Din senaste felanmälan till oss var under 2017, det senaste samtalet som vi fick in var för 1 månad sedan.

Väljer du att inte gå med på en felsökning så kan vi inte hjäpa dig vidare i ditt ärende.

Du kommer inte att få ett beviljat direktavslut då du inte har påtalat fel i din tjänst.

Du når vår kundsupport på telefonnummer 020 - 222 222, våra öppettider är vardagar 08 - 21 och helger 09 - 21

Jag önskar dig en trevlig dag!
Vänliga hälsningar

Robin
Telenor kundsupport
www.telenor.se<http://www.telenor.se>
020 - 222 222




__________________________________________________________

När man ringer er support så säger ni att ni kan komma att spela in samtalen för kommande utbildningar.

Jag skulle vilja veta om mina samtal har spelats in och få ta del av dom för dom kan bevisa alla gånger jag har ringt till er?

Och kanske till och med får höra när jag får luren påkastad av angelica för att jag försöker berätta att jag inte tänker gå igenom felsökningen på telefon en 6:e gång utan vill ha ut en tekniker.


Jag anser att jag har gjort min del för att få er att felsöka men ni har inte velat skicka en tekniker då varje gång jag har pratat med er och TV n har kommit igång (/för det gör den när man drar ur alla kontakter och sätter i dom en eller ett par gånger) så har ni inte velat skicka en tekniker för felsökning. Och jag har förklarat att felet återkommer. och därför skulle jag vilja veta vad ni baserar ert beslut om att jag inte skulle kunna få ett direktavslut på?


Säg en dag när ni vill komma hit och felsöka jag ser till att ni får tillgång till allt. Om ni inte hittar något fel vill jag ha skriftligt på att ni betalar tillbaks två månaders avgift och avslutar mitt abonemang omgående den dagen felet uppstår igen..


Jag tycker också att det är dags för mig att få föra den här konversationen med en person på en nivå högre än supporten?



/Thomas


________________________________
Från: supportarende@bredband.com <supportarende@bredband.com>
Skickat: den 24 juli 2018 14:00
Till:
Ämne: Re: Case ID:-Less på tv ström saknas

Hej Thomas!

Nej du ska absolut inte behöva ta om det varje gång, men gäller det hela i nuläget endast att säga upp, så visst går det. Men om man ska få ett direktavslut och strunta i uppsägningstid så måste det finnas fullständig felsökning gjord och våra tekniker ska inte kunna lösa det.

Du har annars ingen bindningstid, så du kan alltid säga upp det som vanligt.

Jag önskar dig en trevlig dag!
Vänliga hälsningar

Didrik Skau
Telenor kundsupport
www.telenor.se<http://www.telenor.se>
Telenor ¿ Mobil, bredband och tv<http://www.telenor.se/>
www.telenor.se<http://www.telenor.se>
Allt du behöver inom mobiltelefoni, bredband, tv och hemtelefoni. Få mer mobilsurf eller snabbare bredband när du samlar mobil och bredband hos oss.



020 - 222 222




__________________________________________________________

Det står i konversationen... .
Observera att ni nu är fem st som har svarat mig i det här ärendet och jag kan inte förklara allt från början för varje ny som ska ta sig än det här bara för att ni inte läser igenom och förstår HELA konversationen..
/Thomas



Skickat från min Samsung Galaxy-smartphone.


-------- Originalmeddelande --------
Från: supportarende@bredband.com
Datum: 2018-07-20 11:46 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Re: Case ID:-Less på tv ström saknas

Hej Thomas!
Tack för ditt mail.

Jag förstår situationen, jag hittar dessvärre inget när jag slår på ditt person nummer du bifogade i början av konversationen, kan du återkomma med kundnummer eller personnummer till den som står som betalningsansvarig för dessa tjänster?

Frågor eller funderingar? Återkom gärna.

Våran Tekniska Support har öppettider.
Alla vardagar 08.00 - 21.00
På helgdagar 09.00 - 21.00

Vänliga hälsningar

Mathias
Telenor kundsupport
www.telenor.se<http://www.telenor.se>
020 - 222 222




__________________________________________________________

Då ni inte lyssnar på vad jag säger så verkar inte er vilja att lösa det här vara speciellt stor. Att svar ska dröja så lång tid förstärker känslan av det.. Som jag sagt tidigare så tänker inte jag ringa fler gånger utan jag vill med detta mail avsluta mitt abonnemang omgående och som jag också sagt tidigare få två månaders avgift tillbaks då jag under dom år jag haft er som leverantör haft dessa störningar utan att lyckas få det åtgärdat.
//Thomas




Skickat från min Samsung Galaxy-smartphone.


-------- Originalmeddelande --------
Från: supportarende@bredband.com
Datum: 2018-07-16 09:40 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Re: Case ID:-Less på tv ström saknas

Hej Thomas!
Tack för ditt mail!

Som jag kan se så verkar det inte vara några fel i anslutningen. Som du själv säger så verkar ditt internet fungera bra och de brott som varit ser inte relaterat ut till din TV tjänst.

Vi behöver fortfarande att du ringer in till oss för en vidare felsökning för eventuellt byte av box eller tekniker utskick.


Du når vår kundsupport på telefonnummer 020 - 222 222, våra öppettider är vardagar 08 - 21 och helger 09 - 21

Jag önskar dig en trevlig dag!
Vänliga hälsningar

Mattias Falk
Telenor kundsupport
www.telenor.se<http://www.telenor.se>
020 - 222 222




__________________________________________________________

Om ni läser hela mailkonversationen så står det att jag har ringt till er vid ett flertal tillfällen och gått igenom felsökningen med er support . Med ett flertal tilfällen menar jag fler än fem gånger.(Har nu lärt mig att jag ska börja dokumentera allt) Detta har inte hjälpt med den egentliga felorsaken som är att jag får felmeddelandet tv ström saknas. Felbilden är att det går ett par månader sen återkommer felet under typ 3 veckors tid sen försvinner det ett par månader för att återkomma så personligen känner jag att det är belastningsrelaterat eller mjukvarumässigt.
Att jag skulle sitta i 40 minuter till i telefonkö för att göra detta en 6 e gång skulle jag gärna vilja ha en bra förklaring till varför.
Jag har ett bredband in i huset som är stabilt och när tv n går ner så kan jag fortfarande surfa. Surfen dör ibland men det är låååångt ifrån vad jag kan tycka är ett problem i förhållande till tv:n
Jag kör allting trådat förutom surfen till datorn men den har jag inga problem med.
Det jag får göra för att få igång tv n är att hårdvaru reset:a fiberboxen och tv boxen. Alltså dra ur strömkabeln låta vara ur 15 sekunder och sen stoppa i dom igen.
Kan väldigt offta behöva göras både två och tre gånger innan det hoppar igång och ibland får man plocka ur diskmaskinen och dammsuga innan man för typ 3 e gången sätter i strömmen och får det att hoppa igång.
Jag hänvisar till tidigare svar när det gäller att ta det här via er support på telefon.

En sak till TACK och åter tack Jimmy du är den första som varit lite konstruktiv i ditt svar och faktiskt ställt lite relevanta frågor .

/Thomas






Skickat från min Samsung Galaxy-smartphone.


-------- Originalmeddelande --------
Från: supportarende@bredband.com
Datum: 2018-06-26 20:02 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Re: Case ID:-Less på tv ström saknas

Hej Thomas!

Tack för ditt mail!

Vi skickar inte ut tekniker bara så där. Vi felsöker med kunden över telefon och när vi har all information som behövs så tar vi felanmälan vidare till våra tekniker. Behöver en tekniker komma ut så sker det efter att all felsökning är utförd.

Förstår jag dig rätt att du alltså ansluter tvboxen via trådlösa sändare och mottagare, switch och eller annan utrustning som sitter emellan tvboxen och fiberdosan och att du kopplar bort detta och då löser det problemet tillfälligt? Jag ser tyvärr inte att du skrivit något om ditt bredband, fungerar det stabilt?

Jag skulle rekommendera att du ringer vår kundsuport så vi kan få all information som vi behöver för att göra en felanmälan på tjänsten direkt i det samtalet.

Du når vår kundsupport på telefonnummer 020 - 222 222, våra öppettider är vardagar 08 - 21 och helger 09 - 21

Jag önskar dig en trevlig dag!

Vänliga hälsningar
Jimmy
Telenor kundsupport
www.telenor.se<http://www.telenor.se>
020 - 222 222




__________________________________________________________

Hej.
Det du skriver nedan har jag gjort varje gång jag har ringt till er men det hjälper j7 bara för tillfället.. i dagsläget så startar jag om all min utrustning minst en gång per kväll.
Som jag ser det så har vi ingått ett avtal där jag förbinder mig att betala och ni förbinder er att leverera tv till mig. Ni uppfyller inte er del av avtalet och då finns det två vägar.


1 vi avslutar abonnemanget och jag får två månaders betalning tillbaka.
2 ni skickar ut någon som gör en felsökning då det inte verkar räcka med den kompetensen jag får från supporten..

Då ni hävdar att jag inte ringt tidigare så kommer all kommunikation nu antingen ske mail ledes eller personligen.bokfört i vitnes närvaro..
Mvh Thomas



Skickat från min Samsung Galaxy-smartphone.


-------- Originalmeddelande --------
Från: supportarende@bredband.com
Datum: 2018-06-26 09:00 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Re: Case ID:-Less på tv ström saknas

Hej Thomas!
Tack för ditt mail!

Du kan självklart prata med oss via telefon dock ringer inte vi ut utan man kan ringa in till våran support.
Du når vår kundsupport på telefonnummer 020 - 222 222, våra öppettider är vardagar 08 - 21 och helger 09 - 21.
Självklart ska jag hjälpa dig med ditt problem som du har med tv tjänsten.
Felmeddelandet du får upp på tv-boxen betyder att din tv-box inte får någon kontakt med internet. Vi behöver därför se över hur inkopplingen ser ut hemma hos dig och testa utesluta eventuella felkällor.
Om du har internet hemma, kontrollera att internet fungerar. Fungerar inte internet behöver vi felsöka det först innan vi kan få igång din tv. Om internet fungerar, följ instruktionerna nedan.
1. Starta om all utrustning inklusive tjänstefördelaren (även kallad fiberkonverter, mediabox, mediaomvandlare) om du har en sådan genom att dra ut strömmen och koppla in igen.
2. Koppla nätverkskabeln direkt från tv-boxen till i ditt inkommande bredbandsuttag. Du behöver koppla bort eventuell router, trådlösa sändare och mottagare, switch och annan utrustning som sitter emellan. Kontrollera att du inte kopplar via ett patchuttag, det vill säga via en vidaredragning från ett annat bredbandsuttag. Har du fler än ett bredbandsuttag hemma har du en central någonstans i bostaden, oftast i hallen, där det inkommande uttaget sitter. Tv-boxen behöver alltså kopplas direkt dit. Har du en tjänstefördelare hemma är det den som är det inkommande bredbandsuttaget och då vill jag att du kopplar tv-boxen direkt in i den i stället. Koppla i någon av portarna som är till för tv.
Saknar du en nätverkskabel som är tillräckligt lång kan jag skicka en till dig utan extra kostnad.
2. Starta om tv-boxen igen efter att du kopplat om den.
Fungerar det nu? Om det här löste ditt problem behöver du se över din kringutrustning för att se vad det är som orsakar problemet. Gäller det router eller trådlösa sändare som du införskaffat hos oss kan vi givetvis hjälpa dig att felsöka dem.
Skulle problemet kvarstå så kan du gärna ringa in till våran support för att lägga en felanmälan till våra tekniker för att lösa ditt problem.

Jag önskar dig en trevlig dag!
Vänliga hälsningar

Susanna
Telenor kundsupport
www.telenor.se<http://www.telenor.se>
020 - 222 222





__________________________________________________________

Ja eller så hade ni bara kunnat få det om ni hade ringt.....

Och det är mig ni ska kontakta i ärendet.
Återigen.Thomas



Skickat från min Samsung Galaxy-smartphone.


-------- Originalmeddelande --------
Från: supportarende@bredband.com
Datum: 2018-06-20 20:09 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Re: Case ID:-Less på tv ström saknas

Hej Thomas !
Tack för ditt mail!

Återkom gärna då med hennes kund eller personnummer så hjälper vi dig!

Jag önskar dig en trevlig dag!
Vänliga hälsningar

Susanna
Telenor kundsupport
www.telenor.se<http://www.telenor.se>
020 - 222 222





__________________________________________________________

Det beror på att det står i min frus namn Carola.



Skickat från min Samsung Galaxy-smartphone.


-------- Originalmeddelande --------
Från: supportarende@bredband.com
Datum: 2018-06-18 18:14 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: RE: Case ID:-Less på tv ström saknas

Hej Thomas!

Jag hittar inget abonnemang som är registrerat i ditt namn hos Telenor.

Du når vår kundsupport på telefonnummer 020 - 222 222, våra öppettider är vardagar 08 - 21 och helger 09 - 21
-------------------------------------
Jag önskar dig en trevlig dag!
Vänliga hälsningar
Peter
Telenor kundsupport
www.telenor.se<http://www.telenor.se>
020 - 222 222





__________________________________________________________

Produkt: Tv och stream

Kategori: Övrigt

Beskrivning av ärende: Vid återkommande tillfällen så uppstår Tv ström
saknas.. detta sker någon gång i halvåret och man får under ett par
veckors tid hålla på att starta om boxar mer än en gång per kväll.. Har
varit i kontakt med kundservice vid alla dessa tillfällen och får där
dom gamla vanliga standardfrågorna.. Jag har till och med fått olika
besked om på vilken plats kablarna i boxen skall sitta och detta får ju
mig att verkligen undra över kompetensen på teknisk support. Ja eller
så får ni se till att alla som jobbar där har samma formulär för
felsökning.. Nog om klagan och nu till saken. Alla företag har ju den
där klippan till personal, den personen som verkligen kan det han gör.
Den personen som den övriga personalen själv ofta frågar när dom går
bet.. Den personen skulle vara kul att få prata med för tillsammans
kanske man kan felsöka fram vad problemet är. Jag tycker jag faktiskt
börjar betala lite för mycket för den lite driftosäkra trevliga
fredagskvällen.. Jag är absolut ingen programerande datornörd, men jag
är tekniskt väldigt kompetent och jag är den person på mitt jobb som
medarbetare kommer till när dom inte lyckas lösa sina problem så
tillsammans är det ju inte omöjligt att jag faktiskt blir en lycklig
kund till slut..


Telefonnummer - kontakt:

Typ av kund: Privatkund

Namn: Thomas

Personnummer:

E-postadress:

Ärende rubrik: Less på tv ström saknas


Senast ändrad av Toomuch den 02 aug 2018 22:18:27, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Rallyfinnen
Outlaw Spammer


Registreringsdatum: 13 augusti 2012
Inlägg: 1169
Ort: Stollebrunn

InläggPostat: 02 aug 2018 06:18:13    Rubrik: Svara med citat

En tanke, att lägga ut mailadresserna så brukar resultera i mycket mera skitmail.. Tråkigt med Bredbandsbolaget, påminner mig lite om när jag hade Boxer för en massa år sedan och skulle avsluta det..
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Toomuch
Spambot


Registreringsdatum: 13 oktober 2006
Inlägg: 6555
Ort: Crimevillage

InläggPostat: 02 aug 2018 22:10:45    Rubrik: Svara med citat

Ah. Sant lär väl ramla in spam nu..
Gjorde en liten redigering få se om jag han.😀
Tre samtal fram och tillbaks mellan samma avdelningar men nu är jag av med dom.
Usch och fy fan säger jag.
Skulle inte kunna jobba där och vara stolt..
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
more10
Spambot


Registreringsdatum: 13 oktober 2006
Inlägg: 4974
Ort: Giant Valley

InläggPostat: 03 aug 2018 01:14:22    Rubrik: Svara med citat

Det där sa jag faktiskt till supporten en gång. Att bara sådana med självförakt kunde jobba på ett sån skitföretag. Jag tycker du ska ringa supporten å säga din mening.... Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Toomuch
Spambot


Registreringsdatum: 13 oktober 2006
Inlägg: 6555
Ort: Crimevillage

InläggPostat: 03 aug 2018 10:02:38    Rubrik: Svara med citat

Du tror inte supporten fått höra ett och annat.😀 prövade att ringa till reception men hon vägrade koppla till någon som kunde hjälpa. Kändes lite som att va tagen gisslan..
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan bifoga filer i detta forum
Du kan ladda ner filer i detta forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006